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Consumed & Consuming: Of Gods, Jobs, Sexualities, Bodies in Neoliberal India - Detailseite

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  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 53723
Semester SoSe 2019 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 16:00 bis 20:00 14tgl./1 16.04.2019 bis 09.07.2019  117 (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


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edison höfe - Invalidenstraße 118 (I118)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Leitsystem im Außenbereich Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Bajpai, Anandita , Dr. verantwortlich
Binder, Stefan , Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Global Studies Programme Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )   -  
Master of Arts  Süd-u. Südostasienstudien Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   4+3 oder 5  -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Asien- und Afrikawissenschaften
Inhalt
Kommentar

This seminar will critically engage with important social and cultural transformations that have accompanied the neoliberal restructuring of the Indian economy since the 1990s through the lens of consumption cultures. It retraces how people engage with constantly evolving imaginaries of global modernity through particular cultural patterns of consumption. The individual sessions examine interplays between market forces and various “sites” for consumer cultures such as religion, salaried work and corporate environments, practices and discourses of intimacy, love and sexuality, as well as new forms of relating to one’s own and other bodies.

 

We will examine topics like the international and domestic marketing of spirituality, neoliberal disciplines of professionalism, online dating, queer identities, bodybuilding and beauty pageants. The seminar will thus explore emerging and intersectional social formations that cut across or reorganize entrenched social categories of religion, gender, class, or caste.

The seminar is divided into four blocks, each focusing on a specific site with its own changing consumption dynamics.

 

Block 1: Religion

Block 2: Work

Block 3: Love, Sexuality, Dating

Bock 4: Body, Fashion

 

Each session will rely on sources like still-images, billboards, videos, documentary films and new social media platforms used for both dating and worship.

 

Prüfung

Hausarbeit. 

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2019. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin