Agawu, V. K. (2003): Representing African music: Postcolonial notes, queries, positions. New York: Routledge.
Alisch, Stefanie (2017): Angolan Kuduro: Carga, Aesthetic Duelling, and Pleasure Politics
performed through Music and Dance. PhD thesis, Universität Bayreuth.
Appen, Ralf von; Doehring, André; Helms, Dietrich & Moore, Allan F. (Hg.) (2015): Song
Interpretation in 21st-Century Pop Music. Fatnham: Ashgate.
Appen, Ralf von & Markus Frei-Hauenschild. (2015): “AABA, Refrain, Chorus, Bridge, PreChorus: Songformen und ihre historische Entwicklung.” In: Samples: Beiträge zur Popularmusikforschung. Vol. 38, 57–124. Gießen. http://geb.uni-
giessen.de/geb/volltexte/2013/10093/pdf/Popularmusikforschung38_S57_124.pdf. Accessed March 07, 2015.
Braheny, John (1988): The Craft and Business of Song Writing. Cincinnati, Ohio: Writer's Digest Books.
Danielsen, Anne (Hg.) (2010): Musical Rhythm in the Age of Digital Reproduction. Farnham: Ashgate.
Essid, Slim & Richard, Gaël (2012): “Fusion of Multimodal Information in Music Content
Analysis.” In: Müller, Meinard; Goto, Masataka & Markus Schedl: Multimodal Music Processing. DFU - Dagstuhl Follow-Ups Volume 3. Wadern: Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik GmbH, 37–52.
Frith, Simon (1989): “Why Do Songs Have Words?” Contemporary Music Review 5 (1): 77–96.
Müller, Lena Jade (2018): Sound und Sexismus. Geschlecht im Klang populärer Musik : eine
feministisch-musiktheoretische Annährung. Hamburg: Marta Press.
Wortelkamp, Isa. (2006): Sehen mit dem Stift in der Hand: Die Aufführung im Schriftzug der
Aufzeichnung. Freiburg: Rombach.
|