AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Further Oral Skills/ Language Awareness (Übung III) - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Übung Veranstaltungsnummer 5250024
Semester WiSe 2024/25 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.07.2024 - 31.03.2025    aktuell
Sprachpraxis BA Anglistik-Amerikanistik    01.07.2024 - 09.10.2024   
Zentrale Nachfrist    14.10.2024 - 17.10.2024   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 16:00 bis 18:00 wöch 16.10.2024 bis 12.02.2025  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Gibbels findet statt

Language Awareness: Language and Cultural Studies

  18
Gruppe 1:
Gruppe 2
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 14:00 bis 16:00 wöch 17.10.2024 bis 13.02.2025  1.604 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ball findet statt

Language Awareness: The Public Interview: Political, Personal & Popular

  18
Gruppe 2:
Gruppe 3
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 16:00 bis 18:00 wöch 15.10.2024 bis 11.02.2025  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ball findet statt

Oral Skills: Talking about the News

  18
Gruppe 3:
Gruppe 4
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 12:00 bis 14:00 wöch 18.10.2024 bis 14.02.2025  1.604 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ammendolia fällt aus

Oral Skills: How to talk about Shakespeare

  18
Gruppe 4:
Gruppe 5
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 12:00 bis 14:00 wöch 15.10.2024 bis 11.02.2025  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ammendolia fällt aus

Language Awareness: Grammar in Context

  18
Gruppe 5:
Gruppe 6
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 12:00 bis 14:00 wöch 16.10.2024 bis 12.02.2025  2004A (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ammendolia fällt aus

Language Awareness: Academic Vocabulary in Use

  18
Gruppe 6:
Gruppe 7
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 12:00 bis 14:00 wöch 15.10.2024 bis 11.02.2025  001 (Seminarraum)
Stockwerk: EG


alttext alttext
Uni3b Institutsgebäude - Universitätsstraße 3b (UNI 3)

Außenbereich nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Fausser findet statt

Oral Skills: Politics and People in the U.S.

  18
Gruppe 7:
Gruppe 8
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 17.10.2024 bis 13.02.2025  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Fausser findet statt

Oral Skills: Culture and Society in the U.S.

  18
Gruppe 8:
Gruppe 9
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 12:00 bis 14:00 wöch 28.10.2024 bis 10.02.2025  245 (PC-Pool)
Stockwerk: 2. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

N. findet statt

Language Awareness: The Media in Today's World

  18
Gruppe 9:
Gruppe 10
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 14:00 bis 16:00 wöch 28.10.2024 bis 10.02.2025  245 (PC-Pool)
Stockwerk: 2. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

N. findet statt

Language Awareness: The Media in Today's World

  18
Gruppe 10:
Gruppe 11
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 10:00 bis 12:00 wöch 29.10.2024 bis 11.02.2025  3.005 (Seminarraum)
Stockwerk: EG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
N. findet statt

Oral Skills: Debating Today's World

  18
Gruppe 11:
Gruppe 12
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 14:00 bis 16:00 wöch 29.10.2024 bis 11.02.2025  348 (Techn.U-Raum)
Stockwerk: 3. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

N. findet statt

Oral Skills: Debating Today's World

  18
Gruppe 12:
Gruppe 13
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 12:00 bis 14:00 wöch 18.10.2024 bis 14.02.2025    Spray fällt aus

Oral Skills: Delivering Academic Papers 

  18
Gruppe 13:
Gruppe 14
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 12:00 bis 14:00 wöch 15.10.2024 bis 11.02.2025  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Spray findet statt

Academic Vocabulary in Use

  18
Gruppe 14:
Gruppe 15
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 12:00 bis 14:00 wöch 16.10.2024 bis 12.02.2025  2004A (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Spray findet statt

Academic Vocabulary in Use

  18
Gruppe 15:


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Ammendolia, Zoe , Dr.
Ball, David Andrew , Dr.
Fausser, Audrey
Gibbels, Elisabeth , Dr. phil.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Amerikanistik Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Please choose a maximum of three from the following courses and indicate your priority.

Group 1 Gibbels / LA: Language and Cultural Studies

The course discusses key concepts in Cultural Studies and uses them in writing contexts. Focus on academic writing conventions and formal register.

Group 2 Ball / OS: The Public Interview: Political, Personal & Popular

The public interview has become one of the defining features of public life. Examining the art and practice of interviewing, this course looks at examples of live, television, and online interviews with specialists, politicians, and celebrities. Students will explore levels of formality in dialogic discourse, standard question-and-answer phrases, subject-specific vocabulary, and grammatical forms used in hedging and hypothesising. Students will also develop their critical writing skills in order to analyse the interview as a discursive and cultural event.

Group 3 Ball / OS: Talking about the News

This course takes a closer look at the news, both in terms of its content and as a media phenomenon. Focussing on news stories as they are reported in the English-speaking world, students will develop their ability to speak critically about politics, society, culture, the environment, local and world news, economics, or celebrity gossip. In addition to stories currently appearing in the news, themes such as journalistic neutrality and bias, the news cycle, and legacy versus new media will also be explored, leading to a more nuanced and critical understanding of English-language news media. Students will also develop their presentation skills, by researching and speaking about their own particular interests.

Group 4 spray / OS: Delivering Academic Papers

This course hones skills for giving academic presentations such as conference papers. Topics include academic style in oral presentations, forming successful abstracts, editing presentations, and examples of successful contemporary academic papers. Assessment will be via a presentation on a topic of the participant’s choice.

Group 5 Spray / LA: Academic Vocabulary in Use

This course uses an analysis of academic texts to improve participants’ writing skills. We will examine writing conventions, how to put texts together, and the vocabulary required for academic works such as papers, monographs, or dissertations. Students will be asked to write subject-specific texts, alongside a graded essay at the end of the course.

Group 6 Spray / LA: Academic Vocabulary in Use

This course uses an analysis of academic texts to improve participants’ writing skills. We will examine writing conventions, how to put texts together, and the vocabulary required for academic works such as papers, monographs, or dissertations. Students will be asked to write subject-specific texts, alongside a graded essay at the end of the course.

Group 7 Fausser / OS: Diversity, Equity, and Inclusion Discussions

This course explores topics and discussions related to diversity, equity, and inclusion. Course discussions are a hybrid of dialogue and academic discourse. This course can be taken in either category or two or three. The course focuses on the development of academic vocabulary, linguistic complexity, and employing strategies for more effective oral communication as well as argumentation. Specific course topics and discussion format will be determined by course participants and instructor.

Group 8 Fausser / OS: Culture and Society in the USA

This course provides explores current culturally relevant issues in the United States. Course topics address entertainment, the fine and performing arts, free and hate speech, race/ethnicity, national identity, cultural appropriation, intersectionality, privilege, and income disparity. This course can be taken in either category two or three. The course focuses on the development of academic vocabulary, linguistic complexity, and employing strategies for more effective oral communication as well as presentation language. Students will hold argumentative presentations in this course. 

Group 9 & 10 / Language Awareness: The Media in Today's World


This course will cover themes such as social media, influencers,
artificial intelligence, the representation of women in advertising, and
we will examine how these relate to society as a whole. Students will
improve their essay writing skills in this course. Particular focus will
be given to the micro and macro skills of essay development such as topic
sentences and idea development, and by the end of the course students will
be able to analyse, discuss, and describe contemporary media trends. You
will receive feedback on your writing. Assessment consists of a process
writing assignment, a presentation (on a topic of your choice), and an
exam. Students are also expected to contribute to class discussions as
part of the course.

Group 11 & 12 /Oral Skills: Debating Today's World


Through debating 'hot button' contemporary topics such as social media
use, democracy and dictatorships, and cancel culture, students will
improve their critical thinking, speaking, writing, and listening skills
on this course. We will contextualise the role of debate, and students
will learn specific strategies and skills for successful debating.
Assessment consists of a series of mini-debates combined with individual
blog posts; a piece of reflective writing; a final debate; and a final
exam. Students will be given developmental feedback on their debating
performances, and have the opportunity to give peer feedback to other
debating teams as the course develops.

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin