AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Oral Skills (Übung II) - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Übung Veranstaltungsnummer 5250023
Semester WiSe 2024/25 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.07.2024 - 31.03.2025    aktuell
Sprachpraxis BA Anglistik-Amerikanistik    01.07.2024 - 09.10.2024   
Zentrale Nachfrist    14.10.2024 - 17.10.2024   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 14:00 bis 16:00 wöch 16.10.2024 bis 12.02.2025  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Fausser findet statt

Literary Literacy in Academic Discussions

  18
Gruppe 1:
Gruppe 2
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 12:00 bis 14:00 wöch 18.10.2024 bis 14.02.2025  1.501 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Fausser findet statt

Diversity, Equity and Inclusion Discussions

  18
Gruppe 2:
Gruppe 3
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 12:00 bis 14:00 wöch 16.10.2024 bis 12.02.2025  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Fausser findet statt

Speaking of Education

  18
Gruppe 3:
Gruppe 4
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 14:00 bis 16:00 wöch 17.10.2024 bis 13.02.2025  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Heinitz findet statt

Part of the Panel

  18
Gruppe 4:
Gruppe 5
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 12:00 bis 14:00 wöch 15.10.2024 bis 11.02.2025  3.005 (Seminarraum)
Stockwerk: EG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Kelly findet statt

Debating

  18
Gruppe 5:
Gruppe 6
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 12:00 bis 14:00 wöch 21.10.2024 bis 10.02.2025  325 (Sprachlabor)
Stockwerk: 3. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Kelly findet statt

Voices of Great Britain, Ireland and the US

  18
Gruppe 6:
Gruppe 7
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 10:00 bis 12:00 wöch 17.10.2024 bis 13.02.2025  2004A (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ammendolia fällt aus

Presentation Practice

  18
Gruppe 7:
Gruppe 8
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 10:00 bis 12:00 wöch 18.10.2024 bis 14.02.2025  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ammendolia fällt aus

How to talk about Shakespeare

  18
Gruppe 8:
Gruppe 9
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 16:00 bis 18:00 wöch 17.10.2024 bis 13.02.2025  2014A (Hörsaal)
Stockwerk: 1. OG


alttext
UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Ball findet statt

Panel Discussions

  18
Gruppe 9:
Gruppe 10
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 10:00 bis 12:00 wöch 16.10.2024 bis 12.02.2025  1.307 (Seminarraum)
Stockwerk: 3. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Arnold findet statt

Presentation and Debate

  18
Gruppe 10:
Gruppe 11
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 12:00 bis 14:00 wöch 21.10.2024 bis 10.02.2025  1.606 (Seminarraum)
Stockwerk: 6. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Arnold findet statt

Presentation and Debate

  18
Gruppe 11:
Gruppe 12
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 14:00 bis 16:00 wöch 21.10.2024 bis 10.02.2025  331 (Techn.U-Raum)
Stockwerk: 3. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

Bowskill findet statt     18
Gruppe 12:
Gruppe 13
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 10:00 bis 12:00 wöch 01.11.2024 bis 14.02.2025  238 (Seminarraum)
Stockwerk: 2. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

N. findet statt

Presentation Techniques

  18
Gruppe 13:
Gruppe 14
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 12:00 bis 14:00 wöch 01.11.2024 bis 14.02.2025  238 (Seminarraum)
Stockwerk: 2. OG


Doro65 Boeckh-Haus - Dorotheenstraße 65 (DOR 65)

N. findet statt

Presentation Techniques

  18
Gruppe 14:
Gruppe 15
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Do. 10:00 bis 12:00 wöch 17.10.2024 bis 13.02.2025  2004A (Seminarraum)
Stockwerk: 1. OG


alttext
UdL6 Universitäts-Hauptgebäude - Unter den Linden 6 (UL 6)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich eingeschränkt nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Spray findet statt

Presentation Practice

  18
Gruppe 15:
Gruppe 16
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Fr. 10:00 bis 12:00 wöch 18.10.2024 bis 14.02.2025  1.502 (Seminarraum)
Stockwerk: 5. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Spray findet statt

Discussing Text and Context 

  18
Gruppe 16:


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Arnold, Vanessa Ruan
Ball, David Andrew , Dr.
Bowskill, David , Dipl.-Lehrer
Fausser, Audrey
Heinitz, Marc Kevin
Kelly, Eimear , M.A.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Amerikanistik Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Kernfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2017 )   -  
Bachelor of Arts  Englisch Zweitfach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2017 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Please choose a maximum of three from the following courses and indicate your priority.

Group 1 Fausser / Literary Literacy in Academic Discourse

This course explores academic topics relevant to English and American Studies, with a specific focus on literary topics. Students will identify and prepare topics relevant to literary works, authors and authorship, historical and/or theoretical perspectives, and film adaptations of literary works. This course can be taken in either category two or three. The course focuses on the development of academic vocabulary, linguistic complexity, and employing strategies for more effective oral communication. Students will participate in panel discussions in this course. 

Group 2 Fausser / People and Politics in the US

This course explores the divisive issues currently being debated in the U.S. Students will gain a deeper understanding of how the United States sees itself and how politically and socially relevant issues intersect and impact particular marginalized groups(immigrants/migrants, people who define as women, reproductive rights, LGBTQIA+ people). The course also addresses the political system in the U.S., questions of democracy, and the media. This course can be taken in either category two or three. The course focuses on the development of academic vocabulary, linguistic complexity, and employing strategies for more effective oral communication as well as presentation language. Students will hold informative presentations in this course. 

Group 3 Fausser / Speaking of Education

This course explores topics relevant to primary, secondary, and tertiary education in the U.S., the UK, and Germany. Course topics consider various levels of education, curricula, representation, and current challenges with respect to education. This course can be taken in either category two or three.  The course focuses on the development of academic vocabulary, including topic-relevant terminology, linguistic complexity, fossilized mistakes, as well as employing strategies for more effective oral communication. Students will hold an argumentative presentation in this course. 

Group 4 Heinitz / Part of the Panel

Coursework includes carrying out extensive research into controversial issues relevant to the United Kingdom and Ireland and adopting the role of being either an expert in a particular field, a talk show presenter, or a well-informed member of the audience in order to take part in a number of panel discussions. This framework enables students to practise skills such as clearly structuring their arguments, concisely formulating ideas and extrapolating the essential information from what is being said by others. 

Group 5 Kelly / Debating

This course focuses on developing debating techniques such as the formulation of convincing arguments under pressure and the analysis of competing ideas. In order to do this, we will engage in research on current controversial issues in the United Kingdom and Ireland and prepare corresponding debating strategies. 

Group 6 Kelly / Voices of Great Britain, Ireland and the United States of America

In recognition of the importance of oral/aural skills for language students, this course uses short stories by British, Irish, and American authors to develop skills such as recognizing context clues, listening for detail and using advanced grammatical structures. After listening to the short story podcasts, students are required to complete a certain number of exercises designed to cultivate their listening and speaking skills in a creative manner.

Group 7 Spray / Presentation Practice

This course allows participants to improve their overall presentation skills. The course will examine the strategies of successful public speakers and consider how these strategies can be implemented in an academic setting. Participants will give practice presentations (with feedback) during the course, and an assessed presentation at the end.

Group 8 Spray / Discussing Text and Context

This course develops participants’ speaking skills by practicing discussing literary themes in groups settings and individual presentations. We will look at a selection of short texts from the 20th century, and discuss them in the context of historical and political issues. Assessment will be through a final presentation on a text of the participant’s choice.

Group 9 Ball / Panel Discussions

A common feature of intellectual, academic, and popular discourse, panel discussions rely on conventional forms of discursive exchange. This course focuses on developing students’ ability to participate confidently and effectively in panel discussions, both as panellists and audience members. Material will cover the language of argumentation, the presentation of ideas, register, and the polite exchange of views.

Group 10 Arnold / Presentation and Debate

Group 11 Arnold / Presentation and Debate

Group 12 Bowskill / Peer Learning and Peer Teaching

This course will help participants develop their discussion (management), presentation and e-learning (moderation) skills through teaching each other topic from their studies and other interests. After practising the micro skills of discussion management, presentation and e-learning moderation each student will give a micro lesson.

Group 13  NN / Presentation Techniques

The aim of this course is to introduce participants to the techniques of giving efficient and memorable presentations in an academic setting. This will include how to structure a talk, engage the audience, design visuals as well as handouts, employ different tools and media, and use body language adequately. Throughout the course, participants will be given ample opportunities to develop and practice their presentation skills.

Group 14 NN / Presentation Techniques

The aim of this course is to introduce participants to the techniques of giving efficient and memorable presentations in an academic setting. This will include how to structure a talk, engage the audience, design visuals as well as handouts, employ different tools and media, and use body language adequately. Throughout the course, participants will be given ample opportunities to develop and practice their presentation skills.

Group 15 Spray / Presentation Techniques

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 4 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin