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Sound Beyond Sound - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 532855
Semester WiSe 2017/18 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat keine Angabe

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer
Mo. 18:00 bis 20:00 wöch 23.10.2017 bis 12.02.2018  Pergamonpalais - 0.07 Georgenstraße 47 (GEO 47) - (Unterrichtsraum)   findet statt   20.11.2017: Lektürewoche 25
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Eriksen, Jacob , M.A. verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Archäologie u. Kulturwiss Monobachelor ( Vertiefung: Kulturwissenschaft; POVersion: 2006 )   -  
Bachelor of Arts  Kulturwissenschaft Kernfach ( POVersion: 2006 )   -  
Bachelor of Arts  Kulturwissenschaft Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Science  Kulturwissenschaft Zweitfach ( POVersion: 2006 )   -  
Bachelor of Arts  Kulturwissenschaft Zweitfach ( POVersion: 2006 )   -  
Bachelor of Arts  Kulturwissenschaft Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Science  Kulturwissenschaft Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Kulturwissenschaft
Inhalt
Kommentar

"If a tree were to fall on an island where there were no human beings would there be any sound?” (source unknown, perhaps George Berkeley)
Sound is usually defined as the human auditory perception of the frequencies between 20 Hz and 20 KHz. Though in the field of sound studies and sonic arts this definition has been widely challenged and spread out to to include the ranges of the infra and ultra sonic as well as a philosophical understanding of sound as vibratory ontology. Throughout the course we will develop a rich understanding of sound beyond its traditional definition. Many concrete examples will be discussed and reflected upon in order to reveal its hidden dynamics, forces and aesthetics. The course will address topics of non-cochlear sound art (Seth Kim-Cohen (2009), “In the Blink of an Ear”), the hidden sounds of nature in the arts (Douglas Kahn (2013), “Earth Sound Earth Signal”), political use of sonic weaponry in warfare and control of society (Steve Goodman (2010), “Sonic Warfare”), environmental pollution through microwaves (Mario de Vega, Víctor Mazón Gardoqui and Daniela Silvestrin (2016) “Limen - Ecologies of Transmission”) and sound as concept of philosophy (Christoph Cox (2005) “Sonic Philosophy”). Students can choose to do a written paper or an audio paper for their exam. Theoretical as well as practical/artistic experimentations are encouraged.

Bemerkung

The course will mainly be taught in English with the option of switching to German when needed. Course works can be done in either English or German.

Prüfung

Hausarbeit, multimediale Prüfung

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2017/18. Aktuelles Semester: SoSe 2020.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin