AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Academic Writing: Refining and Reflecting - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 51902
Semester WiSe 2025/26 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link https://moodle.hu-berlin.de/course/view.php?id=136329
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.07.2025 - 31.03.2026    aktuell
Zentrale Frist    01.07.2025 - 08.10.2025   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 10:00 bis 12:00 wöch 15.10.2025 bis 04.02.2026  22 (Seminarraum)
Stockwerk: EG


alttext
Institutsgebäude - Dorotheenstraße 26 (DOR 26)

  findet statt     18
Gruppe 1:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Montague, Kaitlin Elizabeth
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Information Science Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2018 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Philosophische Fakultät, Institut für Bibliotheks- und Informationswissenschaft
Inhalt
Kurzkommentar

Die Veranstaltung ist für Studierende aller Fächer offen. Die Veranstaltung kann nur für Studierende des Instituts für Bibliotheks- und Informationswissenschaft vom Prüfungsbüro verbucht werden. Alle anderen Studierenden müssten vorab klären, ob das zuständige Prüfungsbüro die Veranstaltung anerkennt/anrechnen wird

Kommentar

ACADEMIC WRITING: REFINING AND REFLECTING

This workshop-style course is designed for students to develop essential skills of academic writing and academic socialization in English. It addresses a wide range of writing-related issues, including style and voice, writing discipline, drafting, preparing for deadlines, writing literature reviews, narrative development and organization, models of accountability, taming the “internal editor,” writing up empirical research, peer review, and academic writing for non-native English speakers. We will encounter and assess different genres – literature reviews, thesis writing, conference abstracts – and engage with different kinds of challenges in academic writing, including collaborative writing, disciplinary and interdisciplinary writing, and writing for public audiences.

Because English is the de facto global language of science, this course is designed to enable students to reflect on their writing and writing habits in an encouraging environment with the goal of gaining confidence while writing in English.

HOW THIS COURSE WORKS

Each week students will have some texts to review and reflect upon. We will actively discuss themes from these texts in class.

During each class we’ll engage in a series of further activities to explore writing assumptions, habits and practices.

Between classes students are encouraged to continue with these exercises, write about writing, and check in with your accountability partner(s).

In specific weeks, students will have the opportunity to receive feedback on their own writing in progress.

 

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2025/26 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin