Music in Britain. The Twentieth Century, hrsg. von Stephen Banfield, Oxford 1995 (The Blackwell History of Music in Britain 6)
Andrew Blake, The Land without Music. Music, Culture and Society in Twentieth-Century Britain, Manchester und New York 1997
Erik Dremel, Pastorale Träume. Die Idealisierung von Natur in der englischen Musik 1900–1950, Köln u. a. 2005
Guido Heldt, Das Nationale als Problem in der englischen Musik des frühen 20. Jahrhunderts. Tondichtungen von Granville Bantock, Ralph Vaughan Williams, Edward Elgar, George Butterworth, Gerald Finzi und Gustav Holst, Hamburg 2007 (Schriften zur Musikwissenschaft aus Münster 19)
Dorothea Hilzinger, Modern British Symphonies. Komponieren zwischen Gattungskonventionen und Identitätsdiskursen, München 2024
Meirion Hughes, The English Musical Renaissance and the Press, 1850–1914. Watchmen of Music, London und New York 2016
Meirion Hughes und Robert Stradling, The English Musical Renaissance 1840–1940. Constructing a National Music [1993], Manchester und New York 22001
Tim Rayborn, A New English Music. Composers and Folk Traditions in England’s Musical Renaissance from the Late 19th to the Mid-20th Century, Jefferson, North Carolina 2016
Eric Saylor, English Pastoral Music. From Arcadia to Utopia, 1900–1955, Urbana u. a. 2017
Jürgen Schaarwächter, Two Centuries of British Symphonism. From the Beginnings to 1945. A Preliminary Survey, Hildesheim 2015 |