AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Middle-Class Parents and Alternative Education: Insights from China - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 54428
Semester SoSe 2025 SWS 2
Rhythmus jedes 2. Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.02.2025 - 30.09.2025    aktuell
Zentrale Nachfrist    14.04.2025 - 16.04.2025   
Zentrale Frist    01.02.2025 - 09.04.2025   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Di. 14:00 bis 18:00 c.t. wöch 29.04.2025 bis 17.06.2025  211 (Seminarraum)
Stockwerk: 2. OG


Mohr40/41 Institutsgebäude - Mohrenstraße 40/41 (MO 40)

Xu findet statt     32
Gruppe 1:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Xu, Wanru verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Erziehungswissenschaften Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2020 )   -  
Bachelor of Arts  Erziehungswissenschaften Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2020 )   -  
Bachelor of Arts  Erziehungswissenschaften Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2023 )   -  
Bachelor of Arts  Erziehungswissenschaften Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2023 )   -  
Bachelor of Science  Erziehungswissenschaften Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2020 )   -  
Bachelor of Science  Erziehungswissenschaften Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2023 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Erziehungswissenschaften, Vergleichende und Internationale Erziehungswissenschaft
Inhalt
Kommentar

This seminar examines the rise of alternative education and its connection to middle-class parents' school choices and educational strategies. Against the backdrop of growing global competition and educational inequalities, various forms of alternative education have gained increasing popularity. Alternative education encompasses traditional models, such as Waldorf and Montessori schools, and newer initiatives that have emerged in recent decades such as forest schools, human-scale schools, and innovative schools. The central focus of this seminar is on cases of alternative education in China, complemented by comparisons with the development of alternative education in other cultural and social contexts. Additionally, the seminar explores how alternative education serves as a tool to secure middle-class advantage and examines its broader implications for societal structures and inequalities. The sessions, utilizing key texts in English, are organized in diverse formats, including lectures, case studies, group discussions, and student presentations.

The course will be conducted entirely in English, and proficiency in English is essential for successful participation.

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 6 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin