AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

National encounters with global reforms in education - Detailseite

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 54436
Semester SoSe 2025 SWS 2
Rhythmus jedes 2. Semester Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfristen - Eine Belegung ist online erforderlich Zentrale Abmeldefrist    01.02.2025 - 30.09.2025    aktuell
Zentrale Nachfrist    14.04.2025 - 16.04.2025   
Zentrale Frist    01.02.2025 - 09.04.2025   
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 16:00 bis 18:00 c.t. wöch 14.04.2025 bis 14.07.2025  1.204 (Seminarraum)
Stockwerk: 2. OG


alttext alttext
Doro24 Universitätsgebäude am Hegelplatz - Dorotheenstraße 24 (DOR 24)

Außenbereich eingeschränkt nutzbar Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
  findet statt     22
Gruppe 1:


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Steiner-Khamsi, Gita, Professorin, Dr. verantwortlich
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Erziehungswissenschaften Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2016 )   -  
Master of Arts  Erziehungswissenschaften Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2023 )   -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Kultur-, Sozial- und Bildungswissenschaftliche Fakultät, Institut für Erziehungswissenschaften, Vergleichende und Internationale Erziehungswissenschaft
Inhalt
Kommentar

This is a skill-building course in which students apply theories in comparative policy studies (macro-level and meso-level theories) to analyze and interpret the World Education Reform Database (WERD). The database contains over 13,000 policy documents from over 200 countries and territories, collected by the research team based at Stanford University (Patricia Bromley) and the University of Toronto (Rie Kijima). Students learn to carry out empirical policy research on education reform in a country of their choice, drawing on WERD as well as on their own data. The research question we will investigate individually, comparatively, and collectively is as follows: How have national education systems selectively adopted and translated the global school reform School-Autonomy-with-Accountability over the last few decades? Students learn how to produce a small empirical study that demonstrates when, why, and how countries selectively adopted or rejected, respectively, critical features of the global reform such as choice, privatization, per capita financing, professionalization of school management, standardized curricula, standardized tests, professional school evaluation, etc.

The seminar will be taught in English.

Strukturbaum

Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2025 gefunden:

Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin