AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

Geographies of Europe – Borders, States, Regions - Detailseite

  • Funktionen:
  • Online Belegung noch nicht möglich oder bereits abgeschlossen
Grunddaten
Veranstaltungsart Q-Kolleg Veranstaltungsnummer 3312155
Semester WiSe 2019/20 SWS 4
Rhythmus Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Bagoly-Simó, Péter, Professor, Dr.
Reinke, Verena
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Education (BS)  Geographie 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )     -  
Master of Education (GYM)  Geographie 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )     -  
Master of Education (GYM)  Geographie 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )     -  
Master of Education (ISG)  Geographie 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )     -  
Master of Education (ISG)  Geographie 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )     -  
Master of Education (ISS)  Geographie 1. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )     -  
Master of Education (ISS)  Geographie 2. Fach ( Vertiefung: mit LA-Option; POVersion: 2018 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtungen
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät, Geographisches Institut, Didaktik der Geographie
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät, Geographisches Institut
Inhalt
Kommentar

This Q-Kolleg targets teacher training students (future geography teachers) enrolled in

Berlin, Szeged (Hungary), and Las Palmas (Spain). Within the broad framework of research

in comparative Geography Education, it aims at equipping students with skills to carry out

empirical research. In addition, it requires students to create educational media based on

their empirical results to improve the teaching and learning of Geography directly. Thereby,

students will work in international teams on the following research questions:

(1) What are the central concepts taught within the topic of Europe?

(2) How does school Geography address the concepts of European borders, states, and regions?

(3) What geographical and general skills and competencies are required to be developed when

teaching the topic of Europe?

(4) What is the role of different stakeholders, such as students, teachers, textbooks and

educational media, assessment and examination, school organization, geographic location of

the school, dominant social and political discourse, educational reform, curricular freedom

involved in Geography Education?

(5) What are the similarities and differences concerning the content and the teaching of Europe

in the three case study regions (Berlin, Hungary, Canary Islands)?

Bemerkung

Timeline: Following a block course in Berlin, participants will travel to Las Palmas de Gran Canaria for field-work and joint work with Hungarian and Spanish students. There is partial financial support for the travel.

 

Please get in touch with Verena Reinke after registration via Agnes to agree on the first meeting.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin