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Extrospection. Third person access to higher cognitive states (MIND) - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 32885ÜWP
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mo. 16:30 bis 18:00 wöch 21.10.2019 bis 10.02.2020  111 (Hörsaal)
Stockwerk: 1. OG


Haus 4 / Ostertaghaus - Philippstraße 12 (PH12-H04)

  findet statt     10
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Pauen, Michael, Professor, Dr.
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Master of Arts  Mind and Brain - Mind Hauptfach ( POVersion: 2013 )   -  
Master of Arts  Mind and Brain - Mind Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2015 )   -  
Master of Science  Mind and Brain - Brain Hauptfach ( POVersion: 2013 )   -  
Master of Science  Mind and Brain - Brain Hauptfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2015 )   -  
Prüfungen / Module
Prüfungs- bzw. Modulnummer Modul
73801 Mind & Brain: Fokus-Thema

Prüfungsformen:
PT Projekttutorien, M mündlich, S schriftlich, KL Klausur, HA Hausarbeit, B Bachelorarbeit, MT Masterarbeit, P Praktikum, FS Forschungsseminar, MP Modulabschlussprüfung, PS Proseminar, EX Exkursion, ME Mündliche Prüfung und Expose
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Lebenswissenschaftliche Fakultät, Institut für Psychologie
Inhalt
Kurzkommentar

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Kommentar

Higher cognitive states like emotions, perception, belief formation or mind-reading are of essential importance in philosophy, psychology, neuroscience, and psychiatry. It is quite controversial, though, to what extent these processes and particularly their subjective, phenomenal character can be captured adequately by means of extrospection which means: External access to higher cognitive states. The reason is that extrospective methods seem to be restricted to indirect external evidence. Introspection, by contrast, has long been treated as privileged, given its direct first-person access to these processes. Skepticism against extrospection persists although the epistemic credentials of introspection have been attacked, e.g., by behaviorists.

We will focus on philosophical papers by authors like Descartes, David Chalmers, Brie Gertler, Daniel Dennett, William Alston, or Eric Schwitzgebel, representing the most important contributions to this debate. In addition, empirical papers like Nisbett and Wilson’s seminal “Telling More than we can Know” will be discussed.

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
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