AGNES -
Lehre und Prüfung online
Studierende in Vorlesung
Anmelden

The Theory and Practice of Religious Education in Europe: A Comparative and Critical Approach (MRC K1a(3), B3, V3a; H 250,251; MEd E,F II) - Detailseite

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 60511
Semester SoSe 2019 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache deutsch-englisch
Belegungsfrist Es findet keine Online-Belegung über AGNES statt!
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Gebäude Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Mi. 16:00 bis 18:00 wöch 306 (Seminarraum)
Stockwerk: 3. OG


alttext alttext
Burg26 Institutsgebäude - Burgstraße 26 (BU26)

Innenbereich nutzbar Parkplatz vorhanden Barrierearmes WC vorhanden Barrierearme Anreise mit ÖPNV möglich
Pally findet statt    
Gruppe 1:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Pally, Marcia , Prof. Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Theologische Fakultät, Praktische Theologie mit Schwerpunkt Religionspädagogik
Inhalt
Kommentar

Students will study the systems of religious education (RE) in several European countries (and some non-European ones) in order to identify their underlying values, cultural assumptions, and histories. Students will compare and contrast the various systems in order to discuss the effectiveness of each education system relative to its goals and to assess the transparency of each system's values. Students will be guided to think about how one uncovers one’s own cultural assumptions about religious education, addressing the questions:

what is the purpose of religious education? what type is best? why? who/which institutions should control the content of the classes? how is religion seen in any given educational system--as a problem that divides society? as heritage? as a moral code? a resource? Are some religious traditions privileged over others? If so, why and is this desirable in education? what should religious education be in a multi-faithed society? 

The class will be given in English, but Prof. Pally understands German. Students may talk and ask questions in both languages. 

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2019. Aktuelles Semester: SoSe 2024.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin