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Writing Buried Pasts: Literary narratives as praxis against forgetting - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Q-Tutorium Veranstaltungsnummer 5250123
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Rhythmus jedes Semester Moodle-Link https://moodle.hu-berlin.de/course/view.php?id=90072
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer
Di. 12:00 bis 14:00 wöch 15.10.2019 bis 11.02.2020  Universitäts-Hauptgebäude - 3071 Unter den Linden 6 (UL 6) - (Unterrichtsraum) Beers findet statt     1000
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Beers, Daphne
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Using literary and commemorative narratives of incidents of racially-motivated violence in the United States as our lens or frame with which to orient ourselves, we will critically explore the following research questions: How do literary and cultural works shape cultural memory in the aftermath of racialized violence? Can literary or ethnographic narratives of this violence uncover and re-center “lost,” “buried,” or “forgotten” truths? How do literary narratives engage with these marginalized histories in ways that hegemonic, official, or “canonical” histories do not or will not? When we “read” the past, how do we measure our position in the “present”? How do literary works intervene in “lost” stories of violence, and how might literary scholarship do so?

            This Q-Tutorium will allow participants to explore the extremely fruitful and productive territory at the intersection of literary studies, memory studies, and woman of color critique. Students will be encouraged to think through silences regarding racialized violence and conduct research on how literature and literary theory can intervene in collective and cultural memory. 

            Students will conduct their own research projects and work collaboratively to present their findings in a zine, podcast, or other format. We will explore critical work from Saidiya Hartman, M. NourbeSe Philip, Toni Morrison, Tommy Orange, and Christina Sharpe, among others. This Q-Tutorium is appropriate for master's or bachelor's students interested in Amerikanistik or other area studies, Gender Studies, postcolonial studies, history, and other related fields. Readings will be available on Moodle.

 

Please don't hesitate to contact me with further questions: daphne.e.beers@gmail.com

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20. Aktuelles Semester: SoSe 2021.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin