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Trans Theory and (Self-) Representation - Detailseite

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Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 5250077
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Rhythmus keine Übernahme Moodle-Link  
Veranstaltungsstatus Freigegeben für Vorlesungsverzeichnis  Freigegeben  Sprache englisch
Belegungsfrist - Eine Belegung ist online erforderlich
Veranstaltungsformat Präsenz

Termine

Gruppe 1
Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Raum-
plan
Lehrperson Status Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer
Do. 12:00 bis 14:00 wöch 17.10.2019 bis 13.02.2020  Universitätsgebäude am Hegelplatz - 1.601 Dorotheenstraße 24 (DOR 24) - (Unterrichtsraum) Verlinden findet statt     30
Gruppe 1:
Zur Zeit keine Belegung möglich


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Verlinden, Jasper
Studiengänge
Abschluss Studiengang LP Semester
Bachelor of Arts  Amerikanistik Kernfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Bachelor of Arts  Amerikanistik Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )   -  
Programmstudium-o.Abschl.  Geschl.stud./Gender Stud. Programm ( POVersion: 1999 )     -  
Bachelor of Science  Geschl.stud./Gender Stud. Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )     -  
Bachelor of Arts  Geschl.stud./Gender Stud. Zweitfach ( Vertiefung: kein LA; POVersion: 2014 )     -  
Zuordnung zu Einrichtungen
Einrichtung
Sprach- und literaturwissenschaftliche Fakultät, Institut für Anglistik und Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Trans rights and visibility have been hotly debated topics in US media and politics over the past years.  Yet in spite of the much heralded “Transgender Tipping Point” that was announced by Time magazine in 2014 and the increased visibility of trans people in media and popular culture, the current administration has been steadily rolling back on trans rights and protections.  In this seminar, we will think about the powers and failures of representation by looking at trans-authored theoretical and biographical texts.  Starting in the 1990s with the emergence of Transgender Studies as a distinct field, we will read classic and more recent examples of trans theory—from Susan Stryker and Sandy Stone to Riley Snorton and Jin Haritaworn—alongside the self-narrations of such authors as, for example, Kate Bornstein, Eli Clare, and Janet Mock.  Questions we will ask in this seminar include: What does it mean to be called on to narrate oneself, either in the form of theory or autobiography? What role does narrative play in the construction of identity? What role do narratives of the self play in community formation? What are the limits or pitfalls of representation?

Strukturbaum

Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20. Aktuelles Semester: SoSe 2021.
Humboldt-Universität zu Berlin | Unter den Linden 6 | D-10099 Berlin